A balatonboglári táborozás élményei

Izgalommal és várakozással készülődtek a gyerekek és felnőttek egyaránt a projekt keretében megvalósuló, 10 napos balatonboglári táborba. 2009. június 17-én, busszal indultunk a táborhelyünkre.

1. nap: Balatonboglárra érkezve elfoglaltuk a szállást. Délután az összehangolódás érdekében drámapedagógiai játékokat szerveztünk. Vacsora után kellemes sétát tettünk. Örömmel tapasztaltuk, hogy a szállástól 5 percre található a város legnagyobb szabadstrandja, ahol kosárlabda, strandfoci és strandröplabda pálya szolgál az itt nyaralók kényelmét. Elsétáltunk a közelben lévő kikötőbe, ahonnan a kirándulóhajók indulnak.

2. nap: kirándulást szerveztünk Keszthelyre. A városba érve első élményeinket a sétálóutcában szereztük. Számos műemlék jellegű és műemléki védettséget élvező épületet megtekintettünk. Délután az ország legigényesebben helyreállított és berendezett kastélyát fedeztük fel. Jó érzés volt látni a gyermekek szemében a rácsodálkozás pillanatait, a barokk kastély elvarázsolt mindenkit. A szálláshelyre való visszautazás előtt a kastély védett parkjában barangoltunk és fényképezkedtünk.

3. nap: önismereti játékokkal, a gyermekek aktuális érzelmi állapotát térképeztük fel. Az asszociációs játékok segítették a gyermekek szorongását feloldani.

4. nap: délelőtti tevékenység a mozgásos játékok voltak, fejlesztve ezzel a mozgás koordinációjukat, a csapatmunka, egymásra figyelés és a feladatok maradéktalanul való végrehajtásának a képességét.

5. nap: Badacsonyba kirándultunk. Hajóval értük el az északi partot. Megismerkedtünk a helység nevezetességeivel, a környék természeti szépségeivel. Megtekintettük a Kisfaludy Sándor badacsonyi présházat, a Kisfaludy-forrás vizével oltottuk a szomjunkat. A rózsakőnek nevezett, hatalmas bazalttömb látványa megbabonázta a gyerekeket. A kilátóból a szomszédos hegyek panorámájában gyönyörködhettünk.

6. nap: táborhelyünk nevezetességeivel ismerkedtünk. Megtekintettük a Fischl házat, amely társadalmi eseményeken túl, régészeti és ipartörténeti kiállítások állandó helyszíne. Lélekemelő volt a Vörös és Kék Kápolna neogótikus stílusban épült falai között sétálgatni.

Meredek emelkedőn felkapaszkodtunk a Gömbkilátóhoz, mely Boglár jelképe. A jó időben feledhetetlen látványként tárult elénk Balaton panorámája.

7. nap: a csoportszellem, a figyelem, a koncentráció, a logika, a gondolkodás képességének a fejlesztése, az önbizalom erősítése volt. Ebben társasjátékokkal, való tevékenykedés segítette a gyerekeket. Csoportba osztva, önállóan vettek részt a játékokban, képességeiknek, érdeklődésüknek megfelelően. Délután hangszeres daltanulás emelte a nap hangulatát. Segítettük az esztétikai és művészeti élmény befogadását olyan módon, hogy a gyermekek nem csak passzív befogadó, hanem aktív alkotóként vegyenek részt az élmény megteremtésébe.

8. nap: vetélkedő keretén belül, az eddig szerzett élményeket elevenítették fel. A csapatok képet készítettek szabadon választott technikával az élményekről.

Délután fürdőzés, csónakázás, vízibiciklizés segítette a gyermekek teljes fizikai és szellemi ellazulását.

9. nap: Székesfehérvár volt az úti cél. A romantikus lovagvár felfedezése örök élménnyel gazdagította a gyermekeket. A termekben és az udvaron bolyongva több mint 500 alkotásból álló műgyűjteményben gyönyörködhettünk. A művészeti alkotások színpompás kavalkádja hosszú időre fogva tartotta a gyerekeket.

10. nap: nagyrészt a hazautazásra való felkészüléssel telt, de útban hazafelé még meglátogattunk egy gokart pályát. Öröm volt nézni a gyermekek önfeledt száguldozását.

A tábor ideje alatt minden nap zárásaként megbeszéltük, hogy mit csináltunk jól, és hogyan tegyük azt visszavonhatatlanná, továbbá milyen hibákat követtünk el, és hogyan gátoljuk meg azok jövőbeni előfordulását. Tartalmas, színes programokat biztosítottunk a gyermekeknek. Sokoldalú tevékenységeket végeztünk. Mindig adtunk választási lehetőségeket a programok között. Egy-egy napon belül törekedtünk a rendszerességre és a változatos tevékenységre. Voltak olyan gyerkőcök, akikkel a manuális tevékenységet szerettettük meg, másoknak a kirándulás, vagy a közös játékok jelentették a legnagyobb élményt.

A Kádas György Általános Iskola és Szakiskola gyermekvédelmi egysége az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott Kisújszálláson gyermekvédelmi szakellátásban nevelkedő gyermekek társadalmi integrációjának elősegítése című, TÁMOP-5.2.5-08/1-2008-0115 jelű pályázatát a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Program Irányító Hatósága 15.346.032,- Ft támogatásban részesítette.

TÁMOP-5.2.5-08/1-2008-0115 jelű pályázat weboldala
Honlapunkat 7466 alkalommal tekintették meg.