A Víz világnapja - témanap

Iskolánkban 2025.03.21-én pénteken tartottuk meg a víz világnapját, egy témanap keretében. A reggeli gyülekező után az alsótagozatos gyermekek 6 helyszínen játszhattak, ügyesedhettek, tanulhattak a vízről, a vízfogyasztás fontosságáról, vízi élőlényekről.

-          Kiolvaszthattak állatokat a jég fogságából,

-          kis hajókat versenyeztethettek,

-          szedhettek szelektíven gyűjthető szemetet a játék tóból,

-          pecázhattak halakat és labdákat is,

-          színezhettek,

-           fonállal tekerhettek körbe kis karton poharat, kancsót halat,

-          varrhattak karton medúzát és karton halat,

-          kupakos és csipeszes játékokat is játszhattak a nap folyamán

-          az elkészített állatokból egy tengert rendezhettek be, melyet egy kék lepedő jelképezett

-          az egyik állomásunkon a happy héthez csatlakozva egy kisfilmet nézhettek meg a gyerekek, amihez kapcsolódó digitális feladatokat oldottak meg és happy hetes színezőket is kaptak

-          testnevelő kollégáink egy mozgásos pályán várták a gyerekeket, ahol a „víz” felett ívelő hidakon kellett teljesíteni a kihívást.

A felső tagozatosoknak a nap 3 részből állt.

-          Először vízzel kapcsolatos kísérleteket végeztek el. Színes cukorkán vizsgálták a diffúzió jelenségét, tejbe csöppentett ételfestékkel és mosogató szerrel a diszpergálás jelenségét. Mécses lefedésével a vákuum és az oxigén hiányának következményeit tapasztalhatták meg. Borotvahab és ételfestékcseppek segítségével „esőt” is csináltak a nagyok.

-          A második részben Kahoot használatával versenyeztek, táblaképeken csoportosan oldottak meg feladatokat. A teszt a Happy hét heti ajánlott programjainak ajánlatából választott oktató videót dolgozta fel.

-           A harmadik részben egy plakátot kellett minden csapatnak elkészítenie, mely a víz világnapjához vagy a vízfogyasztás fontosságához kapcsolódott.

A kicsik és nagyok is nagyon ügyesen végigcsinálták a feladatokat, mindenki jól érezte magát. Sikerült a gyerekek figyelmét tapasztalati úton a vízfogyasztás, víz létének fontossága felé fordítani.

A feladatok előkészítésében és lebonyolításában az ökoiskola szinte minden tagjára számíthattunk. Hálásak vagyunk az osztályfőnököknek is, mert minden osztály képviseltette magát, legalább 1-2 tanulóval.

Képek megtekintéséhez kattintson ide.

Igriczi Edit gyógypedagógus