A Víz világnapja - témanap

Intézményünkben március 21-én pénteken tartottuk meg a Víz világnapját, egy témanap keretében.

Programunk célja az volt, hogy ráirányítsuk a figyelmet a mindenki számára elérhető, tiszta víz fontosságára és az édesvízkészletek veszélyeztetettségére.

A nap fő szervezője, koordinátora Igriczi Edit gyógypedagógus, az ökoiskolai munkacsoport vezetője volt, de mellette minden pedagógus és asszisztens kolléga aktívan részt vett az érdekes, gyermekközpontú feladatok megtervezésében és lebonyolításában.

A reggeli gyülekező után az alsó tagozatos tanulóink hat helyszínen játszhattak, ügyesedhettek, tanulhattak a vízről, a vízfogyasztás fontosságáról, vízi élőlényekről: Kiolvaszthattak állatokat a jég fogságából, kis hajókat versenyeztethettek, szedhettek szelektíven gyűjthető szemetet a játéktóból, pecázhattak halakat, fonállal tekerhettek körbe kis karton poharat, kancsót halat, varrhattak kartonból készült medúzát és halat, kupakos és csipeszes játékokat is játszhattak a nap folyamán. Valamint az elkészített állatokból egy képzeletbeli tengert rendezhettek be, melyet egy kék lepedő jelképezett. Az egyik állomásunkon a Happy héthez csatlakozva egy kisfilmet nézhettek meg a gyerekek, majd ehhez kapcsolódó digitális feladatokat oldottak meg. A testnevelő kollégáink egy mozgásos pályán várták a gyerekeket, ahol a „víz” felett ívelő hidakon kellett teljesíteni a kihívást.

A felső tagozatos tanulóinknak a nap három részből állt. Először vízzel kapcsolatos kísérleteket végezhettek: Színes cukorkán vizsgálták a diffúzió jelenségét, tejbe csöppentett ételfestékkel és mosogatószerrel a diszpergálás jelenségét, majd mécses lefedésével a vákuum és az oxigén hiányának következményeit tapasztalhatták meg. Ezután borotvahab és ételfestékcseppek segítségével „esőt” is csinálhattak.

A feladat második részében Kahoot használatával versenyeztek tanulóink. Táblagépeken csoportosan oldottak meg feladatokat. A teszt a Happy hét heti ajánlott programjainak ajánlatából választott oktató videót dolgozta fel.

A harmadik részben egy plakátot kellett minden csapatnak készítenie, mely a víz világnapjához és a vízfogyasztás fontosságához kapcsolódott.

A nap hozadéka az volt, hogy sikerült a gyermekek figyelmét tapasztalati úton, többcsatornás tanulás segítségével a vízfogyasztás, víz létének fontossága felé fordítani, s közben mindenki nagyon jól érezte magát.

Köszönöm kollégáim munkáját!

Képek megtekintéséhez kattintson ide.