- Oklevél (rákattintva nagyban megtekinthető)
- Munkaterv a 2018/2019-es tanévre
- A bázisintézményi működés keretében felajánlott jógyakorlatok:
A Kádas György EGYMI bázisintézményi feladatainak, jó gyakorlatainak, más intézmények számára adaptálható szakmai programjainak bemutatása:
I. Együttnevelését segítő modell ajánlása
· Sajátos nevelési igényű tanulók rehabilitációs fejlesztése utazó gyógypedagógusi, konduktori hálózat útján
A Karcagi Tankerületi Központban öt járásban /karcagi, tiszafüredi, mezőtúri, kunhegyesi törökszentmiklósi/ biztosítjuk a fenti feladatot. Az SNI tanulók egyéni és kiscsoportos fejlesztését nagyrészt megbízási szerződéssel és elrendelt túlmunkában látják el kollégáink.
Cél:
-A sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésének segítése, a tanulók felzárkóztatása, egyéni, csoportos rehabilitációs foglalkozások szervezése, megvalósítása a törvényi előírásoknak megfelelően.
-A zavartalan feladatellátás biztosítása érdekében negyedévente utazó gyógypedagógusi kerekasztal megbeszéléseket összehívása
A felajánlás gyakorisága: a tanév során folyamatos ellátás biztosítása, speciális fejlesztőeszközök kölcsönzésének lehetőségének ajánlásával.
Humán-erőforrás:speciális végzettségű gyógypedagógusok
Célcsoport:együttnevelésben részt vevő SNI tanulók, utazó gyógypedagógusok
· Együttnevelést segítő, érzékenyítő pedagógiai műhely működtetése
Cél:
-A sajátos nevelési igényű tanulók megismerésének, elfogadásának segítése
-A többségi pedagógusok szakmai munkájának támogatása, módszertani és taneszköz ajánlásokkal, work shopokkal, előadásokkal.
-Speciális tanulást segítő fejlesztőeszközök bemutatása az intézményünkben megvalósuló bemutatókon.
- Mindennapi nevelési, oktatási tevékenységek támogatása a sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó pedagógusok számára.
A felajánlás gyakorisága:minden tanévben legalább kétszer a székhelyintézményben és a tagintézményben, illetve adott helyszínen, egyéni igények szerint bármikor a tanév során.
Humán-erőforrás:intézményünk gyógypedagógusai
Infrastrukturális környezet:intézményünk IKT-eszközökkel felszerelt tantermei, ebédlői, klubszobája, EGYMI fejlesztő helyiségei.
Célcsoport:óvónők, tanítónők, tanárok
· Az Educatio által minősített együttnevelési jógyakorlatunk a „Játékkuckó”, melynek célja a 3-7 éves korú épen és sajátosan fejlődő gyermekek számára fejlesztő foglalkozások szervezése.
Cél: Esélyegyenlőség, felzárkóztatás, szakmai módszertani tájékozódás lehetőségének biztosítása az óvodák, általános iskolák pedagógusai, a foglalkozásokon résztvevő gyermekek és szüleik számára.
A felajánlás gyakorisága: Havonta egy alkalommal a helyi óvodák, általános iskolák pedagógusainak bevonásával.
Humán-erőforrás: intézményünkben dolgozó óvodapedagógus-gyógypedagógus kollégák.
Infrastrukturális környezet:EGYMI fejlesztő helyiségei.
Célcsoport: 3-7 éves korú épen és sajátosan fejlődő kisgyermekek és szüleik
· Speciális eszközkölcsönző működtetése az EGYMI-ben
Kölcsönözhető speciális eszközeink a látás, hallás, értelmi, beszéd, mozgás fogyatékosság, autizmus spektrumzavar, súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek, tanulók számára nyújtanak segítséget.
A felajánlás gyakorisága:a tanév során folyamatosan.
Humán-erőforrás:A kikölcsönözhető eszközök használatának segítése érdekében eszközhasználati felkészítésekre van lehetőség gyógypedagógusaink segítségével, illetve DVD felvételekkel is igyekszünk segíteni az eszközök rendeltetésszerű, hatékony használatát.
Célcsoport: szülők, óvónők, tanítók, egyéb szakemberek
· Regionális „Ki-mit-tud?”, MÁS-NAP rendezvénylehetőségének hirdetése, szervezése még szélesebb körben, még nagyobb számú megyei, többségi nevelési-oktatási intézményben.
Felajánlás gyakorisága: tanévente egy-egy alkalommal.
Humánerőforrás:három főből álló szervező team.
Célcsoport: óvodások,általános iskolák tanulói, pedagógusai, egyéb szakemberek, szociális foglalkoztató intézmények gondozott fiataljai, pedagógusaik, szülők és minden érdeklődő
II. Többszintű differenciálás modell ajánlása
Infrastrukturális környezet minden tevékenységhezaz intézményünk IKT-eszközökkel felszerelt tantermei, klubszobája, EGYMI fejlesztő helyiségei, ebédlői.
Célcsoport: óvónők, tanítók, tanárok, egyéb szakemberek (bölcsődei gondozónők, védőnők)
· Nyílt tanítási hetek szervezése intézményi szinten
Cél: A nyílt tanítási hetek alkalmával az érdeklődők nyerjenek betekintést, hogyan történik intézményünkben a többszintű differenciálás.
-Ismerjék meg az érdeklődők hogyan folyik a tevékenységközpontú, több érzékszerv együttes bevonásával a sajátos nevelési igényű gyermekek tanórai fejlesztése
-Ismerjék meg a „Dobj egy kérdést, a Villámkártya, Diákkvartett, a Kerekasztal, a Szóforgó” kooperatív tanulási módszereket, és egyéb képességfejlesztő játékokat. („Hatékony örömteli tanulás” jógyakorlat ajánlása)
-Tapasztalják meg az autizmussal élő tanulók specifikus fejlesztő módszereit.
A felajánlás gyakorisága: minden év áprilisában egy héten keresztül.
Humánerőforrás:székhelyintézmény és tagintézmény gyógypedagógusai, pedagógusai.
· A főiskolai hallgatók gyakorlatához kidolgozott protokoll
Cél:a gyógypedagógiai főiskolai hallgatók számára lehetőséget adunk arra, hogy szakmai gyakorlati idejük alatt részt vehessenek –mentori támogatással- a gyógypedagógiai nevelés-oktatásban, szakmai tevékenységeinkben.
A felajánlás gyakorisága: a képző intézmény igénye alapján.
Humán-erőforrás: legalább öt év szakmai gyakorlattal rendelkező gyógypedagógusok.
- Kapcsolattartó, és elérhetőségei:
-
Tatár Jánosné intézményvezető
Cím: 5310, Kisújszállás, Bajcsy-Zs. u. 37.
E-mail: kadas.altiskola@gmail.com
Tel.: +36 (59) 520-614
- Kapcsolódó dokumentumok:
Csatolmány | Méret |
---|---|
Szolnoki POK BÁZISINTÉZMÉNYI KIADVÁNY Füzet.pdf | 1.8 MB |