Tavasszal az elültetett magokat fajtájuk szerint külön helyeztük el, naponta ellenőriztük a növekedésüket, majd közösen megállapításokat tettünk.
A csoporttal megterveztük az elültetendő növények későbbi helyét a műanyagházban és az iskolakertben, majd előkészítettük a helyüket. Megbeszéltük a munkafolyamat lépéseit, felosztottuk egymás között a munkafolyamathoz kapcsolódó feladatokat (gyomtalanítás, földterület előkészítése, ültetőgödrök készítése, ültetés, öntözés, szerszámok rendbetétele, elpakolás). Az előzetes megtervezés révén a munka nagyon gördülékenyen zajlott, a tanulók élvezettel végezték a tevékenységet, miközben megbeszéltük, hogyan fogjuk hasznosítani az általunk nevelt zöldségek terméseit. A munkafolyamat nemcsak a kertészeti ismeretek gyakorlatban való átadását jelentette, hanem fejlesztette a tanulók kommunikációs- és szociális képességeit, önálló és csoportban való munkavégzés képességét is.
Délutáni foglalkozás keretén belül megtörtént a Szobafestő szakmacsoport által készített ugróiskola környékének rendbetétele is. A tanulókkal az iskola környezetének megszépítésére is sort kerítettünk: a teleltetett muskátli és korallvirágokat kiválogattuk, átültettük, szaporítottuk, majd az elkészített ládákat elhelyeztük az ablakok párkányain, illetve újraalkottuk a tavaly elkészített, kerékpártároló melletti „növénysarkot”. A tanulókkal akasztható kaspókkal díszítettük a fák ágait, a kerékpártárolót, a betonládákba muskátli hajtásokat szaporítottunk.
Képek megtekintéséhez kattintson ide.